راهنمای عیب یابی عابر آب
در صورت مشاهده عنوان خطا در زیر، روی آن کلیک کرده و راهنمایی دریافت نمایید:
خطای ذخیره اطلاعات روی کارت خوان به دلیل مشکل در انجام تراکنش می باشد. با به روز رسانی نرم افزار به حداقل نسخه 1.4.8 ریشه های این مشکل به صورت واضح نشان داده می شود. برای بررسی علل این خطا اینجا را ببینید.
در مرحله تخلیه، شماره لیتر آب تغییری نمی کند و شیر برقی قطع نمی شود.
مرجع اندازه گیری حجم، کنتور می باشد و تا زمانی که حجم درخواستی شمارش نشود دستگاه فرمان قطع به شیر برقی نمی دهد. برای این منظور نخست بررسی کنید آیا کنتور شما درست کار می کند یا نه؟
1- هنگام اتصال سیم کنتور به آن، چراغ روشن کنتور روشن می شود. پس اکر این چراغ روشن نباشد باید اتصالات کنتور را بررسی نمایید.
2- یک درخواست آب وارد و تراکنش آن را انجام دهید.
- وقتی جریان آب باز می شود ببینید آیا یک چراغ چشمک زن روی کنتور (که در حالت معمولی ممکن است روشن یا خاموش باشد) با عبور آب چشمک می زند یا نه؟
- اگر چشمک نزند سیگنالی به دستگاه فرستاده نخواهد شد. پس بررسی کنید آیا خار داخل کنتور می چرخد؟
- اگر خار عقربه ای داخل کنتور نچرخد قسمت مکانیکی کنتور مشکل دارد ولی اگر عقربه داخل بچرخد ولی چراغ چشمک نزند قسمت الکترونیکی کنتور مشکل دارد.
- اگر کنتور چشمک می زند ببینید در داخل تابلوی دستگاه، در قسمت نارنجی رنگ (بالادست جایی که سیم کنتور وصل شده است) چراغ کنتور یا همان شمارنده چشمک می زند؟ در غیر این صورت کابل و اتصالات زیر ترمینال ها و سوکت سر کنتور را بررسی نمایید.
- در غیر این صورت با در یکی از شبکه های اجتماعی با پشتیبانی فروشگاه آسان وندینگ ارتباط برقرار نمایید. ساعات کاری شرکت در روزهای کاری از ساعت 8 تا 16 می باشد در خارج از این زمان نیز تا حد ممکن کارشناسان پشتیبانی درخدمت شما خواهند بود.
صدای دستگاه کم است.
وارد قسمت تنظیمات یا Setting کارت خوان شوید و از قسمت صدا و اعلان ولوم صدا را زیاد کنید.
شیر برقی قطع نمی شود.
برق دستگاه را قطع کنید. اگر همچنان آب جاری باشد شیر برقی شما دچار اشکال است.
در قسمت نارنجی تابلو، چراغ خروجی یا شیر برقی را نگاه کنید. این چراغ فقط در مرحله فعال بودن شیر برقی باید روشن باشد. اگر ناخواسته روشن است یک بار دستگاه را کامل خاموش و روشن نمایید و در صورت تکرار مشکل با پشتیبانی شرکت تماس بگیرید.
شیر برقی وصل نمی شود.
در قسمت نارنجی تابلو، چراغ خروجی یا شیر برقی را نگاه کنید. این چراغ فقط در مرحله فعال بودن شیر برقی باید روشن باشد. اگر روشن است ولی شیر برقی روشن نشده سیم کشی شیر برقی را بررسی نمایید.
می توانید شیر برقی را مستقیما به برق تغذیه مناسب خود وصل کنیدو ببینید آیا کار می کند؟ عملکرد شیر برقی را در قسمت سیم پیچ و دیافراگم بررسی نمایید.
تراکنش باز
تراکنش باز یعنی از نظر شبکه شاپرک که مسئول تراکنشهای مالی بانک مرکزی می باشد یک ترا کنش کامل نشده و قانونا کارت خوان تا تعیین تکلیف مجاز به تراکنش دیگر نمی باشد. عمدتا تراکنش باز پس از حدود یکی دو ساعت بسته می شود. اما اگر مشکل حل نشد با پشتیبان کارت خوان مطرح نمایید.